Jak współpracować z influencerami

W marketingu internetowym coraz bardziej popularna staje się współpraca z influencerami. Tego typu forma reklamy pozwala na efektywne wypromowanie marki i przynosi firmie duże korzyści wizerunkowe. Kreatywna współpraca z popularnymi w internecie osobami może pomóc także w osiągnięciu wysokich wyników sprzedaży. Kim jest influencer i w jaki sposób nawiązać z nim współpracę?

Jak współpracować z influencerami

Na czym polega współpraca z influencerami

Influencer marketing obejmuje różne kanały komunikacji. Do tego typu współpracy angażowani są celebryci, blogerzy, youtuberzy, tiktokerzy oraz vlogerzy. Czyli osoby aktywnie działające w social mediach. Na czym dokładnie to polega? Influencer marketing opiera się na nawiązaniu bezpośredniej kolaboracji z influencerami. Kim jest influencer? Jest to internetowy twórca, który ma duży wpływ na określone grupy odbiorców. Najlepiej, gdy grupy te są zbieżne z targetem Twojej marki. Pozwala to na skuteczne reklamowanie konkretnych usług lub towarów oraz szersze wykorzystanie potencjału marki.

Na czym polega współpraca z influencerami?

Na przykład poprzez tworzenie trendów, które w przyszłości mogą zaowocować lepszą promocją i większym zyskiem. Influencerzy są uznawani za współczesnych liderów opinii. To przede wszystkim ich zdanie obserwatorzy biorą pod uwagę w trakcie wybierania produktów podczas zakupów. Popularni twórcy internetowy mają olbrzymi wpływ na zachowanie i podejmowanie decyzji przez swoich fanów. Dlatego influencer marketing to, oprócz kwestii reklamowych, świetny zabieg PR-owy. Zabieg, który pozwala na pozytywne kształtowanie wizerunku marki. Przekłada się to na możliwość długofalowego osiągania zysków.

Jak nawiązać współpracę

Większość influencerów prowadzi swoją działalność pod kątem zarabiania pieniędzy na swoim profilu. Czy to w platformie YouTube, czy portalu społecznościowym. To właśnie tam można znaleźć ich adresy mailowe lub informacje kontaktowe. Dzięki nim możemy zwracać się do nich w celach biznesowych. Zawsze istnieje też możliwość wysłania wiadomości prywatnej na social mediach. Inną opcją nawiązania współpracy jest zwrócenie się do jednej z agencji, która reprezentuje influencerów. Tego typu agencje wybiorą najlepszych dla celów Twojej firmy twórców internetowych oraz zajmą się niezbędnymi formalnościami.

Przed rozpoczęciem współpracy należy ustalić jak najwięcej szczegółów. Pozwoli to na uniknięcie niedomówień w trakcie jej trwania. Już na samym początku warto jasno określić zakres działań influencera oraz budżet, którym dysponujemy. Wszystkie najbardziej istotne aspekty współpracy muszą znaleźć się w umowie. Dzięki temu możliwe będzie szybkie rozwiązanie potencjalnym sporów.

Jakiego twórcę wybrać

 Musisz wiedzieć, że współczesny rynek jest bardzo zróżnicowany. Aby odnieść sukces, konieczne jest wybranie odpowiedniego influencera do konkretnej kampanii. Kim jest influencer idealny i w jaki sposób takiego wybrać? Decydując się na danego twórcę, należy wziąć uwagę jego zasięg i zaangażowanie jego społeczności. Istotny jest także jego zakres tematyczny, kanały internetowe, którymi się posługuje oraz forma przekazu contentu. Odpowiednie dopasowanie pozwoli twórcy zachować autentyczność i spójność.  Twojej marce natomiast da możliwość dotarcia do grona odbiorców, którzy będą najbardziej zainteresowani Twoją ofertą.

influencer idealny

Jeśli chcesz skorzystać z influencer marketingu, musisz wyznaczyć swoje własne zasady współpracy. Zastanów się, co możesz zaproponować w zamian za promocję swojego produktu lub usługi. Najpopularniejsze rozwiązania to wynagrodzenie pieniężne lub współpraca barterowa. Następnym krokiem jest dobór twórców, których działalność pasuje do kategorii Twojej marki nawiązanie z nimi kontaktu.

Jak współpracować z influencerami. Formy współpracy z influencerami

Aby odnieść sukces, możliwe jest skorzystanie z wielu różnych form współpracy z popularnymi twórcami internetowymi. To właśnie ta różnorodność jest jedną z największych zalet influencer marketingu. Jako najpopularniejsze działania reklamowe można wymienić wpisy na stronach www. Do dyspozycji nie tylko mamy strony. Pozostają nam jeszcze blogi, Facebook, Instagram i inne social media. Influencerzy mogą w ramach współpracy testować i rekomendować Twoje produkty.

Skuteczną metodą promocji są też spontaniczne polecenia w relacjach na Facebooku czy Instagramie. Popularną formą współpracy z twórcami internetowymi są unboxingi. Należą do nich tutoriale i recenzje zamieszczane na blogach lub na kanale YouTube influencera. Dodatkowo w ramach promocji twórcy mogą udostępniać dla swoich odbiorców specjalne kody reklamowe. Dzięki takim kodom mogą organizować dla nich konkursy i rozdania.

Co daje nam współpraca z influencerami

Ostatnie lata pokazują, że influencer marketing jest jedną z najskuteczniejszych form promocji. Ten rodzaj reklamy cechuje się autentycznością i daje możliwość dotarcia do najbardziej odpowiedniej grupy odbiorców. Twórcy internetowi mają olbrzymi wpływ na zachowania swojej społeczności. To fakt, że duża część polskich i zagranicznych konsumentów robi zakupy w oparciu o rekomendacje influencerów. Właściwie dobrany twórca może skutecznie zareklamować Twoją markę. Skłonić swoich odbiorców do skorzystania z Twoich produktów. Aby odnieść sukces, ważne jest zdecydowanie się na współpracę z osobą, której zakres działalności pasuje do profilu Twojej branży.

Największe korzyści ze skutecznej współpracy z influencerami to:

  • budowanie autentyczności i pozytywnego wizerunku Twojej marki,
  • możliwość zrezygnowania z tradycyjnych form reklamy,
  • dotarcie do określonej grupy odbiorców,
  • wywieranie wpływu na zachowania zakupowe konsumentów,
  • zdobycie popularności i rozpoznawalności,
  • osiąganie większych zysków ze sprzedaży.
Jak wspólpracować z influencerami3 - Jak współpracować z influencerami

Co to jest influencer marketing i jak go dobrze wykorzystać

Jak już wspomnieliśmy, influencer marketing polega na współpracy osoby wpływowej z marką, która chce być promowana. Ten rodzaj marketingu opiera się na wspólnym prowadzeniu kampanii reklamowej. Popularni twórcy internetowi wykorzystują swój zasięg, w celu zwiększenia świadomości. Dzięki temu odbiorcy dowiadują się o istnieniu konkretnej marki. Pozwala to na pozyskiwanie nowych klientów. Przekłada się na lepszą sprzedaż oraz większe zaangażowanie i lojalność konsumentów. Influencer marketing to niezwykle zasięgowa forma promocji marki. Jednocześnie, w większości przypadków, tego typu kampanie są dużo tańsze niż reklamy w mediach tradycyjnych.

W jaki sposób go dobrze wykorzystać

W pierwszej kolejności postaraj się na precyzyjne określenie Twojej grupy docelowej. Pomoże Ci to w wyborze najbardziej odpowiedniego influencera. Zwróć uwagę głównie na tych twórców, których społeczność najbardziej wpisuje się w Twój profil idealnych konsumentów. Grupa odbiorców zebrana wokół danego influencera to najczęściej społeczność, która ma wspólne zainteresowanie, wartości i oczekiwania.

influencer marketing

Pamiętaj, że w influencer marketingu ważna jest też autentyczność i wiarygodność marki. Dlatego nie decyduj się na współpracę z twórcą, który nie jest darzony zaufaniem w internecie. Influencer marketing pozwala na poprawę pozycji Twojej firmy w wynikach wyszukiwania w Google. Dlaczego? Podczas kampanii marketingowej wpływowi twórcy mogą przekazywać odbiorcom odnośniki do Twoich stron www. Jest to idealne wsparcie w obszarze SEO

Leave a Reply