Pixel Facebooka instalacja i użytkowanie

Facebook jest ogromnym medium społecznościowym w internecie. Korzystanie z tej platformy jest darmowe. Udostępnia ona jednak przestrzeń reklamową, którą możesz odpłatnie wykorzystać. Poniżej dowiesz się, czym jest Facebook Piksel, a także jak go zainstalować. Dodatkowo opiszemy, jak możesz używać tego narzędzia. Social media mają ogromną siłę przekazu, jeśli chodzi o marketing internetowy. Z tego powodu warto, abyś zainstalował Facebook Pixel na stronie internetowej. Reklamy w internecie są dźwignią dla wielu biznesów, nie tylko tych online. Przekonaj się o tym i wykorzystaj Piksel FB u siebie. 

Pixel Facebooka instalacja i użytkowanie

Co to jest Pixel Facebooka?

Pixel jest bardzo złożonym narzędziem reklamowym. Dzięki Piksel FB możesz śledzić działania użytkowników Twojej witryny. Proste staje się poznanie preferencji klientów. Dzięki dodaniu Pixel FB na stronę internetową możesz lepiej dobrać grupę odbiorców reklam. Piksel Facebooka to również kilka linijek kodu. Gdy umieścisz je na swojej stronie www, na komputerach użytkowników witryny pozostaną pliki cookies. Możliwe będzie śledzenie ich dalszych poczynań w internecie. 

Pixel Facebooka instalacja i użytkowanie3 - Pixel Facebooka instalacja i użytkowanie

Gdy dowiesz się czegoś o zainteresowaniach użytkowników Twojej strony, możliwy będzie bardziej efektywny re-marketing. Mierzenie skuteczności kampanii również będzie prostsze. Twoje reklamy będą bardziej efektywne, gdyż zoptymalizujesz je do grupy swoich odbiorców. Piksel Facebooka jest narzędziem, które zrewolucjonizowało działania marketerów na całym świecie. Zapoznaj się z tym artykułem, a w razie potrzeby zajrzyj również do Centrum Pomocy Facebooka. Opiszemy między innymi, jak zainstalować Pixel. Dodatkowo dowiesz się, jak udostępnić narzędzie. Przeczytaj także na temat tego, jakie otrzymasz rezultaty. Pozyskana wiedza zaowocuje większą liczbą konwersji. 

Pixel Facebooka — jak zainstalować?

W Twoich reklamach bardzo ważne są konwersje. Z tego powodu powinieneś wiedzieć jak dodać Piksel Facebooka na stronie internetowej. Aby to zrobić, musisz zainstalować kod piksela. Konfiguracja jest stosunkowo prosta. Nie zabiera także dużo czasu. Musisz mieć stronę internetową, a także możliwość aktualizacji kodu. Powinieneś kliknąć ustawieniach Menedżera reklam wybraną integrację w np. WordPress), a następnie otrzymasz instrukcję, a w jej treści opis instalacji. Dowiesz się wtedy, w jaki sposób skopiować kod śledzenia Facebooka. W dużym uproszczeniu, jeśli chcesz dodać Piksel na stronę internetową, musisz wykonać następujące działania:

  1. Stwórz kod Facebook Piksel w swoim Menedżerze Reklam.
  2. Dodaj kod Facebook Piksel do swojej strony internetowej.
  3. Dodaj zdarzenia (kody śledzenia).
  4. Zweryfikuj działania narzędzia.
Pixel Facebooka instalacja i użytkowanie

Wiesz jak zainstalować Piksel Facebooka. Dowiedz się również jak go usunąć ze swojej witryny. Nie zalecamy takiego działania, ale świadomość, jak to zrobić to elementarna wiedza dla właścicieli stron internetowych. 

Jak usunąć Pixel Facebooka, czy warto to zrobić?

Być może chcesz, aby Twój sklep internetowy przestał śledzić działania użytkowników. Wykonaj w takim razie następujące kroki. 

  1. W menu głównym Facebooka kliknij „Marketing”, a następnie „Piksel Facebooka i reklamy”. 
  2. Następnie usuń informacje z pola identyfikatora i zapisz zmiany.

Od tej chwili strona internetowa nie będzie śledzić użytkowników. Informacje, które już uzyskałeś, będziesz mógł jednak wykorzystać.

Bardzo prawdopodobne, że Facebook Piksel jest najbardziej przydatnym narzędziem dla biznesów. Praktycznie każdy, kto ma Facebook Ads, powinien go zainstalować. Nie polecamy Ci usuwania Pixel Facebooka, gdyż nie będziesz mógł wtedy tak łatwo:

  • Śledzić współczynnika konwersji,
  • raportować przychodów
  • analizować lejka sprzedaży,
  • tworzyć grupy odbiorców reklam oraz
  • optymalizować Facebook Ads.

Oczywiście wybór należy do Ciebie, ale nic nie tracisz, korzystając z tego narzędzia analitycznego. Zyskujesz za to wiedzę o Twoich potencjalnych i obecnych klientach. Wiedzę, która jest na wagę złota i przynosi zyski właścicielom firm, które działają online. Facebook Pixel przynosi korzyści nie tylko sklepom internetowym.

Jak działa Pixel Facebooka? Jakie można uzyskać dzięki niemu rezultaty

Zasada działania narzędzia jest prosta. Piksel FB rejestruje osobę, która odwiedziła sklep internetowy. Następnie łączy zarejestrowane zdarzenia z jej kontem na Facebooku. Wszystko za sprawą wgranych na komputer użytkownika plików cookies (ciasteczek). Dzięki temu możesz dołączyć takiego użytkownika do re-marketingu i wyświetlać mu reklamy. Za sprawą dodania kilkunastu linijek kodu źródłowego do strony internetowej możliwe jest osiągnięcie świetnych rezultatów. Dotrzesz z reklamą do odpowiednio dobranych użytkowników:

  • Facebooka,
  • Messengera,
  • Instagrama oraz
  • osób w sieci Audience Network.

Facebook Pixel gdzie znaleźć

Musisz wiedzieć, gdzie znajduje się Facebook Pixel, jeśli chcesz z niego skorzystać. Potrzebujesz konta biznesowego na Facebooku. Bez niego nie jest możliwe korzystanie z narzędzia. Z poziomu administratora musisz wejść do Menedżera reklam, a następnie w listę narzędzi. Następnie wybierz kartę Piksel. W tym miejscu możesz zarządzać ustawieniami narzędzia. 

W kodzie źródłowym strony internetowej kod Piksela znajduje się w dolnej części nagłówka, nad znacznikiem </head>. Dzięki temu kod Facebook Pixel działa na każdej podstronie witryny internetowej. Nie powinieneś mieć problemu z odnalezieniem tego fragmentu.

Facebook Pixel gdzie znaleźć

Istnieje również wtyczka do Chrome, która pozwala sprawdzić, czy Pixel jest zainstalowany na stronie www. Wykorzystaj ją, aby dowiedzieć się, czy narzędzie jest prawidłowo osadzone na Twojej witrynie. To bardzo ważne, jeśli myślisz o maksymalnie efektywnym wykorzystaniu Piksela. 

Sporo informacji na temat narzędzia znajdziesz w Centrum Pomocy Facebooka. Twórcy platformy starają się pomóc właścicielom firm. Wsparcie techniczne to spory atut platformy. Możliwe jest także udostępnianie Facebook Piksela innym osobom.

Komu można udostępnić Piksel Facebooka?

Często opłaca się udostępnić Piksel Facebooka. Pozwala to na korzystanie z danych historycznych kampanii, które były prowadzone na dotychczasowym koncie. Udostępnić Piksel Facebooka można innym osobom w firmie. Aby było to możliwe, osoby te musisz dodać do Piksela Facebooka w Menedżerze firmy. Opis, jak dokładnie to zrobić znajduje się między innymi w Centrum pomocy dla firm na Facebooku. W dużym skrócie można to zrobić na dwa sposoby. Menedżer firmy może dodać inne osoby do konta reklamowego, które jest powiązane z Pikselem. Możliwe jest również udostępnianie Piksela Facebook innym menedżerom firmy. Mogą oni przypisać go do swoich kont reklamowych. 

Pozyskiwanie informacji na temat osób, które wchodzą na strony internetowe, pozwala zwiększyć efektywność kampanii reklamowych. Dołącz do grona tych, którzy wiedzą więcej na temat swoich klientów i skorzystaj z Facebook Piksel. Wykorzystaj wiedzę w treści swoich reklam.

Pamiętaj o tym, aby nie udostępniać nikomu poufnych danych użytkowników. Dzięki temu działasz etycznie i zachowujesz zgodność z regulaminem korzystania z narzędzi biznesowych. Działasz również zgodnie z zasadami dotyczącymi Facebooka. Więcej na temat danych poufnych dowiesz się w Centrum Pomocy dla Firm na stronie Facebooka.

Leave a Reply